Ćwiczenia dla osób po 60-tce

Przykładowe ćwiczenia cardio po 60-tce

Trening cardio to w zasadzie ćwiczenia aerobowe. Polegają na tym, aby podczas treningu osiągnąć ok. 85% tętna maksymalnego i je utrzymać. Tak intensywny trening pozwala na szybsze spalanie kalorii aniżeli w przypadku ćwiczeń o niższym natężeniu. Ponadto trening cardio poprawia kondycję, wzmacnia mięśnie czy poprawia pracę serca i płuc.

Przykładowe treningi cardio

Co istotne plan treningowy cardio w domu może być tak samo skuteczny, jak ten przeprowadzony na siłowni czy sali fitness. Możliwości jest mnóstwo, dzięki czemu niezależnie od wieku osoba zdecydowana na trening cardio powinna znaleźć ćwiczenia dla siebie optymalne.

1. Bieganie

Jednym z treningów cardio jest bieganie. Jest to trening korzystny również z tego powodu, że wykonywać można go w zasadzie bez jakiegokolwiek sprzętu. Jedyne, o czym trzeba tutaj pamiętać to odpowiednie buty do treningu cardio w tej formie. Sam trening cardio w postaci biegania jest niezwykle skuteczny i pozwala spalić nawet 300 kalorii w zaledwie pół godziny. Bieganie jest więc najpopularniejszym rodzajem treningu cardio. Uważać trzeba jednak na podłoże, po jakim się biega. Szczególnie niebezpieczne dla stawów może być bieganie po asfalcie, które mocno obciąża stawy. Cardio na bieżni jest więc tak samo skuteczne, jak to na świeżym powietrzu. Jeśli pogoda za oknem jest zła, trening taki można przeprowadzić w domu lub na siłowni.

2. Jazda na rowerze

Doskonałe ćwiczenie aerobowe to również jazda na rowerze. Mniej ważny jest sam rodzaj roweru. Mogą to być rowery normalne, ale także i stacjonarne. Jazda na rowerze przez pół godziny pozwala spalić około 300 kalorii.

3. Pływanie

Seniorzy, którzy chcą wykonać trening cardio, mogą też oddawać się pływaniu. Tego typu ćwiczenia angażują całe ciało i zwiększają jego skuteczność. Ponadto minimalizują ryzyko kontuzji, które mogą przytrafić się na przykład podczas biegania. Nie wolno pominąć efektywności tego treningu. Tak więc pływanie pozwala spalić nawet 400 kalorii w ciągu 30 minut.

4. Energiczne chodzenie

Energiczne chodzenie to także doskonały trening cardio dla osób w podeszłym wieku. Jest to dobry sposób na spalenie kalorii, szczególnie jeśli jest to chodzenie po górach i różnych wzniesieniach. Wówczas 30-minutowy trening powala spalić nawet 180 kcal.

5. Aerobik

Dobrze sprawdzi się także aerobik. Cardio jest wówczas równie skuteczne, choć ważne jest, aby przez cały trening utrzymywać odpowiednie tempo. Alternatywą jest cardio na orbitreku. W obu przypadkach niezbędna jest jednak inwestycja w odpowiedni sprzęt.

6. Jazda na nartach

Wśród zimowych aktywności treningu cardio znajduje się jazda na nartach. Na taką aktywność nie powinni się jednak decydować seniorzy, którzy mają problem ze stawami. Wówczas jazda na nartach może zakończyć się kontuzją.

Widać więc wyraźnie, że możliwości do takiego treningu jest mnóstwo. Jedni lubią oddawać się aktywności w domu, inni natomiast postawią na trening na świeżym powietrzu. Warto więc wziąć pod uwagę swoje preferencje. Poza tym, że taki trening daje wiele korzyści, powinien także przynosić satysfakcję. Dla dobrych efektów ważna jest też powtarzalność. Trening cardio należy wykonywać co najmniej przez 30 minut trzy razy w tygodniu. Wraz z nabieraniem kondycji i wprawy czas jego trwania można wydłużać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *