Reklama
  • Poniedziałek, 28 grudnia 2015 (09:05)

    Sposoby na młode serce

Cierpliwie znosi Twoje złe traktowanie: papierosy, tłustą dietę… Ale w końcu może powiedzieć STOP. Zobacz, jak mu pomóc.

Chcesz żyć pełnią życia? Zacznij dbać o swoje serce. Jeśli ono będzie w dobrej kondycji, Ty też będziesz cieszyć się każdą chwilą. Od dziś nie tylko Twoje serce ciężko pracuje, Ty też musisz trochę się postarać i zrobić coś dla niego.

Ruch i wypoczynek to podstawa dobrego samopoczucia. Dodaj do tego zdrowe nawyki żywieniowe, a serce będzie biło jak dzwon.

Zasady diety

Reklama

W swoim codziennym menu uwzględnij błonnik. Pomaga on utrzymać prawidłowy poziom cholestorolu (wiąże w jelitach tłuszcz i usuwa go). Dziennie potrzebujesz 30-40 g błonnika.

Znajdziesz go w warzywach, owocach, kaszach i produktach pełnoziarnistych. Z kolei umiar musisz zachować w spożywaniu soli, bo ta zatrzymuje wodę w or ganizmie, a to sprawia, że tętnice stają się zbyt „pełne” i zaczyna rosnąć ciśnienie. Zmniejsz również spożycie tłuszczów.

Nie re zygnuj jednak z nich całkowicie, wyeliminuj tłuszcze zawarte w mięsie, tłustych serach, wędlinach oraz ciastach. Postaw na tłuszcze roślinne – nie zapominaj o dodatku oliwy do sałatek. No i unikaj smażenia potraw w głębokim tłuszczu.

Pamiętaj, że ryby to bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych, a zatem wprowadzaj je częściej do swojego menu. Jednym słowem – polub dietę śródziemnomorską.

Z domowej apteczki

• Codziennie, rano i wieczorem, wypij szklankę wody z sokiem z połówki cytryny i łyżeczką miodu.

• Natkę lub korzeń pietruszki dodawaj do każdej potrawy (działa moczopędnie, a więc obniża ciśnienie).

• Czosnek ma podobne działanie jak pietruszka. Dlatego jedz go regularnie.

Zdrowa dieta

Mądre na wyki żywieniowe pomogą Ci utrzy mać prawidłową masę ciała oraz mieć pod kontrolą poziom cukru.

Regularnie mierz ciśnienie. Najlepiej, aby utrzymywało się ono na poziomie 120-129/ 80-84 mmHG (milimetrów słupa rtęci).

Relaks

Niezakłócony i dłuższy sen obniża ryzyko zwapnienia tętnic. A umiejętność wy- ciszenia się i odpowiedni relaks zmniejsza poziom stresu. +++ (4 torebki na wannę). Po bardzo męczącym dniu zanurz się w kąpieli np. z olejkiem cytrynowym.

Więcej ruchu

Regularny wysiłek wzmacnia mięsień sercowy, dzięki czemu serce wydajniej pompuje krew. Ruch zmniejsza też krzepliwość krwi. mięty lub kory dębu (4 torebki na wannę). Po bardzo męczącym dniu zanurz się w kąpieli np. z olejkiem cytrynowym.

Tele Tydzień
Więcej na temat:sposoby | na | serce | stop | młode | Nie | relaks | zasady | czosnek | Hg

Zobacz również

  • Serce pompuje krew bez przerwy, od urodzenia do śmierci. Jednak bywa, że samo przyspiesza lub zwalnia, a wtedy źle się czujemy. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.